National Repository of Grey Literature 36 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
3D Driving School
Kapoun, Petr ; Veigend, Petr (referee) ; Šátek, Václav (advisor)
This thesis deals with design and implementation of a 3D driving school simulator. After the analysis of existing solutions and the design of the simulator, this thesis discusses the issue of checking the rules on the road and the possibility of their implementation in the simulator. The Unity 3D game engine was chosen for this task. The models were created in Blender.
3D Driving School
Langr, Petr ; Šátek, Václav (referee) ; Kunovský, Jiří (advisor)
This thesis deals with 3D Driving School simulator development, especially with control compliance of traffic rules. Thesis introduce game engine Unity 3D, which was the key factor of creating simulator. Game development in thesis begins with model and ends with scripting object behaviour.
Virtual Reality Enabled Flight Simulator
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This bachelor thesis is focused on the development of a flight simulator, which uses its own simlaution core to run an aircraft dynamic model. The simulation framework cosists of a motion model, the Earth atmosphere model, aerodynamics and inertial characteristics of the aircraft and an aircraft propulsion model. The Unity 3D software was used for the simulation enviroment and user interface development. The 3D models of the cockpit and the aircraft were modeled in a student version of the 3DS Max. The presented simulator also supports the virtual reality for higher simulation autenticity and an improved sense of realism.
Aircraft Ground Operations Simulator
Halamová, Mária ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This bachelor thesis is focused on designing an application which simulates the aircraft ground operations on Brno-Turany airport. It introduces a physical model of the aircraft ground motion over an airport infrastructure under various weather conditions. Considering Brno-Turany airport model, the application allows for motion trajectory visualization to avoid unwanted collision scenarios. The resulting ground motion trajectory display is a suitable decision support tool for the air traffic and ground controllers.
Virtual World
Kováč, Robert ; Heriban, Pavel (referee) ; Roupec, Jan (advisor)
The goal of this thesis is to describe the issue of computer game creation and to develop a race game for people connected to the Virtual World using Unity 3D game engine. The first part of this thesis is dedicated to the history of video games, platforms and to describing of development processes and development tools. The next part is about Unity 3D game engine, which was used for creating the game. The resulting application is described in the last part.
Futuristic Aircraft Cockpit Design
Zembjaková, Martina ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Táto bakalárska práca sa zaoberá modernou vizualizáciou letových dát. Obsahuje historický vývoj návrhu vizualizácie letových dát v pilotnej kabíne a súčasné trendy vizualizácie letových dát. Ďalej je v práci popísaný matematicko-fyzikálny popis lietadla, návrh vizualizácie futuristického displeja so zameraním na jednopilotnú prevádzku a jeho samotná implementácia v prostredí 3D grafického softvéru. Aplikácia je navrhnutá pre použitie v leteckom simulátore.
Automatic Event Identification from Flight Data Records
Király, Adrián ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Táto bakalárska práca je zameraná na automatické spracovanie záznamov letových dát, konkrétne na identifikáciu fáz letu a zátačiek. S pomocou verejne dostupného datasetu obsahujúceho záznamy zozbierané z jedného druhu regionálneho prúdového lietadla bola vyvinutá sada niekoľkých metód pre identifikáciu týchto udalostí. Pre demonštráciu týchto metód bola vyvinutá interaktívna 3D aplikácia, ktorá intuitívne vizualizuje letové dáta a identifikované udalosti.
Media Data Processing
Krča, Michal ; Ila, Viorela Simona (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce popisuje proces tvorby multi-platformního interaktivního systému a demonstruje jeho použitelnost na prototypu aplikace simulující rehabilitaci. Je zde zahrnut SW návrh, 3D programování a produkce animací za použití hloubkového senzoru Kinect. Jádro aplikace bylo vytvořeno v herním enginu Unity 3D a bylo otestováno na Linux Ubuntu, Windows 7, mobilním zařízení Android a Unity Web Playeru. První polovina tohoto dokumentu obsahuje můj průzkum nejmodernějších nástrojů a zdrojů vhodných pro realizaci interaktivní multi-platformní aplikace, pracující s 3D obsahem. Nejprve jsou popsány tři herní enginy (Unity 3D, UDK, Unreal Engine 4), jakožto hlavní vývojová prostředí vhodná k realizaci aplikace. Poté jsou popsány možnosti ukládání dat obecné pro všechny zmíněné enginy - integrovaná úložiště dat, databázové systémy a serializace. Nakonec jsou v práci popsány výhody a nevýhody různých přístupů, jak vytvořit 3D animace. Je zde naznačeno použití 3D softwaru určeného k manuální produkci, ale také různé možnosti snímání pohybu Motion Capture. Druhá část dokumentu popisuje mé zhodnocení informací popsaných v předchozí části a rozhodnutí, které prostředky jsem použil k vytvoření prototypu. Také je zde zkonkretizováno zadání a formulovány základní parametry aplikace. Dále je popsán SW návrh, produkce a zpracování 3D animací a samotná implementace. Nakonec je výsledný prototyp zhodnocen a naznačena rozšíření, které je možné aplikovat v budoucnosti. Co se týče využití samotné aplikace, tato práce předvádí mé nápady, jak mohou být informační technologie využity v oboru fyzioterapie a zdravotnictví obecně. Výsledkem nemělo být nahrazení fyzioterapeutů, nýbrž poskytnutí pomoci jim a jejich pacientům. Tento prototyp je příkladem, který nabízí 3D vizualizaci cvičení a lidského pohybového systému. 3D animace, ukazující, jak by měl být každý cvik správně proveden, mimo jiné, mohou učinit rehabilitace příjemnější a zároveň účinnější.
Interaction Device for Augmented Reality
Pavlenko, Peter ; Kapinus, Michal (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This master thesis explores interactive augmented reality. The aim is to design, create andtest device, which allows interaction between user and augmented reality. First analyzesaugmented reality, devices for its displaying and necessary calibration methods. Then, onthe basis of acquired knowledge, shows design and construction of few prototypes of devicelike this. Finally it shows experiments to test correctness of the concept.
Augmented Reality for Industry 4.0
Kruták, Tomáš ; Burian, František (referee) ; Žalud, Luděk (advisor)
The goal of this diploma thesis is to explore possibilities and principals of virtual and augmented reality, especially in relation to use in the factories of Industry 4.0. Introduce also a optical location systems VICON and OptiTrack. . It also studies the possibilities of 3D visualization of technical objects using viewing glasses and selects a suitable framework for creating an augmented reality focused on the environment of MS Windows, UNITY 3D engine and the C# programming language. Last chapter designes and developes software solution depicting an artificial scene in viewing glasses.

National Repository of Grey Literature : 36 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.